29. Augustus 2014
Comedy Central viert 20e verjaardag van Friends

Comedy Central viert de 20e verjaardag van Friends met een speciale “#Friends20th Couch Tour” door Nederland en een Friends marathon in het weekend van 20 en 21 september.

Op maandag 22 september is een van de bekendste series alle tijden Friends jarig en viert dit jaar haar 20e verjaardag.
De serie eindigde precies 10 jaar geleden na 10 zeer succesvolle seizoenen.
Jarenlang kwamen de 6 vrienden voor een kop koffie bij Central Perk bijeen en bleven op de hoogte van elkaars levens.

Om het 20 jarige jubileum te vieren organiseert Comedy Central in samenwerking met Warner Bros. Television Group een speciale “#Friends20 Couch Tour”. In de week van 15 september zal de bekende bank uit Central Perk door Nederland reizen en op vele bijzondere locaties te zien zijn.
En omdat wij ook geen genoeg krijgen van deze geweldige serie is het weekend van 20 en 21 september omgedoopt tot Friends weekend.

Een aantal leuke Friends facts:

- Jennifer Aniston is Rachel terwijl Courteney Cox eigenlijk auditeerde voor deze rol.

- Ook Matthew Perry was niet de eerste keuze voor de serie makers. Jon Cryer, bekent van ‘Two and a Half Men’ werd de rol van Chandler aangeboden.

- Niemand minder dan tv-ster Ellen DeGeneres was oorspronkelijk gevraagd om de rol van de gekke Phoebe spelen, maar ze weigerde en Lisa Kudrow werd gecast.

- Joey acteur Matt LeBlanc moest zijn haren zwart verven om de rol van Joey te mogen spelen.

- Met het nummer ‘I’ll be there for you’ begon elke aflevering van Friends. Eigenlijk hadden ze een ander thema lied: De pilot-aflevering van Friends begon met 'Shiny Happy People' van REM.

- Jennifer Aniston's stylist Chris McMillan vond het meest waarschijnlijk het meest bekende kapsel van de jaren ’90 uit, de “Rachel Cut”. Miljoenen vrouwen kopieerden haar coupe. Alleen Aniston zelf was nooit gelukkig met haar haar. “Dat was het lelijkste kapsel dat ik ooit had gezien” zei ze tegen de krant USA Today.